Rabu, 10 November 2010

kuala terengganu oh kuala terengganu..

salammmmm...lama tak update blog ni..byk sgt vitamin M dlm bdan ini la jadinya..kehkehkehh...last week aku n hubby telah ke kuala tganu...buka utk suka2x ye kengkawan..pergi utk menyelesaikan kes yg tertangguh sekian lamaa..jauh betul perjalanan kami that day..aku bertolak pd hari jumaat pagi..perjalanan mengambil masa 7 jam...hehee..yee..mmg lambat okeh..sebab aku n incik suami tak biasa dgn jalan yg pusing2x..adessssss..letih tau..letih tgk incik suami memandu..hehee....tima kasih byk2x incik suami yg sgt baik harti kerana nak memandu utk saya..kehkehehh.....kami sampai nak dekat jam 4 ptg..lapaa giler okehh...so we decided tuk berenti di satu kedai kopok leko...satar...anybody>seumur hidup aku tak pnh  mkn satar tau..my hubby kata try laa.sedappp...beriya-iya dia pujuk aku tuk mkn...sekali aku rasa sedap la pulokk..hehehee...jadi jakun sekejap...dahla murah..hehehee..kopok leko pun best lawan dgn air kelapa..perghhh..hehehheeee...that was for lunch , n the next destinatn was permai inn hotel KT....sampai2x nak check in, aku mcm terkejut sekejap sebab lobi hotel tu agak gelap n suram...lantas kutanya hubbyku, mmg camni ke hotel ni punya lobi..ke kedekut...hahahahahaaa..serius tak tipu okehh...rupa2xnya , mlm only diorang bukak lampu tu..boleh tak???hmmm....apa2x laaa.....dah penat , masuk bilik standard room yg dibookd, OMG...kecewa okehhh....RM170 for this kind of room...hmm....maybe the deco kot yg buat aku kecewa..old building...evrythg old laaa...tak kisah la labu..janji aku dapt tido......but i wont suggest to korang2x semua tuk tdo kat cni...but maybe korang boleh but jgn mtk standard room k...sorry ok, aku takde amik gamba bilik or hotel sebab tak menarik langsung utk digambarkan..hmmm.... malam tu aku n hubby di jemput oleh puan siti n en jiman utk dinner bersama n jalang-jalanmg....hehehehe.. ;p ahh..satu menda yg buat aku tertarik kat kedai mkn yg siti bwk ni, kul 7.30mlm takde order  or pelanggan akan dilayan..semua pekerja akan punch kad kul 7.30 tuk solat maghrib n  masuk balik kul 8..amacamm...hehehe...1st time aku jumpa keh.. ;) jap ek, meh layan gamba  gedik aku n hubby di lobi sementara menunggu siti n jiman.. ;)

saturday morning, aku n hubby telah ke wakaf tapai that is kampung halaman siti n the best part was kami dijamu dgn nasi dagang ...perghhh..sedap okehhh.......hubby mkn tak toleh kanan kiri..hehehehehee.....kalau pegi KT tak sah kalau takgi pasar payang kan?..so we went there n ya Allahh...ramainya org.....huhh..sungguh tak kosa aku nak bersesak sedemikian rupa ......so, terus je pegi beli apa yg nak dibeli n balik.....eeeiiiii......sgt terkagum dgn batik2x disana, n agak mahal ku rasakan la....nasib la aku tak minat sgt dgn batik2x nih.....kalau tak pitam hubbyku..hahahhhahaa ;p naktau apa kitaorg buat pastu?ehhee..balik hotel n tdo..hahahahahaa ;p sungguh tak adventure...ye mmg kami tak adventure okehh....hehehe..buruk perangai... ;p the next day, aku ada kes, terpaksa menunggu n terus menunggu n akhirnya kes aku settle lebih kurang jan 12 tghari..alhamdulillahh.. ;)  summary aku utk kepergian kami ke KT ini, ialah kami byk makan..hehehee..kopok leko best....tomyam best.......told my hubby, next time kalau nak kena gi ganu or kelantan i nak naik flight..tak sanggup ok buang masa 7 jam ats jln....hmmmmm...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan