Selasa, 27 Julai 2010

M.A.R.R.I.A.G.E


hmm..marriage?perkahwinan?mama pernah berkata kepada ku, "long, kawin ni mcm berjudi.." jgn slh anggap ok..berjudi maksudnya, we never know what is goin to happen in our future..we will never know..sebenanya n sejujur-jujurnya aku amat takut dgn perkahwinan..aku utarakan isu ini kepada suamiku sebelum kami berkahwin..n suami bertanya "apa yg u nak takut?"...banyakk..terlalu banyakk...tapi, aku mengharapkan, perkahwinan yg direstu oleh kedua ayhnda dan bonda ini akan berkekalan hingga ke akhir hayat..aminn..dugaan n halangan memang akan ada..tapi sebagai manusia , kita harus bijak n jgn biar diri kita dikawal oleh emosi..apa yg aku takut dlm perkahwinan??ok..selama 27-28tahun aku hidup ni,aku bebas utk buat keputusan sendiri.nak pegi mana, nak buat apa, nak beli apa, apa-apalah..semua aku decide sendiri, tanpa ragu2x..err..dipantau oleh MAMA & PAPA jugak..heheee..tapi, aku takut bila dh kawin nanti, aku akan buat semua sendri tanpa bertanyakan pd sang suami..hmm..kalau suami marah, n kecik hati, jadik isteri durhaka pulak..hmm..but alhamdulillah, aku manage utk mengawal perangai buruk aku ni..hehee..thanks also to suami yg memahami diriku ini..sebenanya aku suka buat keputusan sendri.aku tak suka rujuk pd sesiapa sebab aku yakin dgn keputusan aku itu..amacam??ego ke degil??hehehee...but now,m willing to share it with my another half.. ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan