Isnin, 16 Ogos 2010

aku tetap aku..


assalamualaikum..lama jugak aku tak melawat blog ku ini..hehe..ok, alhamdulillah, since 9th August 2010 sampai ke hari ini, aku masih kekal dgn imej sekarang..so, m happy with it n some goes to my hubby n my frens..right? :) oh yee, nak citer skit, that day,masa aku gi court, ada one abg lwyer ni menegur ku,"mtk maap la nak tanya, pakai tdg ni sebab bulan puasa ke atau mmg ikhlas?" ..hmm..blur sekejap tp jwb juga...ikhlas n insyAllah utk selamanyaa...actually, bukan aku taknak pakai, cuma, kali ni aku berazam, bila aku dh mula berhijab, insyAllah aku akan terus sehingga menutup mata..insyAllah..jgn lupa doakan yg terbaik utk aku ye my frens.. :) mesti korang tertanya , camne aku dpt idea nk berubah kan? actually, memang menutup aurat tu wajib..aku mmg sedia maklum, tapi kedegilan aku sendiri yg membuatkan aku taknak berhijab..at least m being myself..aku dh rasa, apa yg aku nak..aku dh pnh free hair for a few years, n macam2x aku dh buat dgn rmbut aku, iron, perm, colour, rebonding n segala mcm tok nenek la..hehehehe...mcmana rasanya berhijab??hehehe..mula2x, 1st n 2nd day, honestly, aku rasa rimas n panas..sebab aku pakai tudung mmm, apa nama tudung tu ek, tudung yg ada awning tu..hehee..actually aku prefer shawl, sebab senang n ringan, tapi aku tak pandai nak lilit..hahahaa..pening hokeh..last2x, aku tarik je kebelakng, aku try jugak tudung yg digelar tudung bawal..yg ni ok, senang, tapi yg paling aku tak suka kena iron..arghhhh..tention okeh..utk pengetahuan korang aku paling tak suka gosok baju, bagi la aku bt keje lain selaian menggosoh baju..eeeiii dun like tau...sekarang alhamdulillah m ok with my new image..slowly la kan..n my biggest concerned skrang ni ialah aku kena tuka baju2x yg sedia ada....namanya shopping..hehehee..slow2x zeti..slow2x.. oh ye, one of my fren ada kata kat aku, "zack, ko dh pakai tudung ni kena lemah lembut skit tau"...heheheehhee...camne aku nak ckp ek, actually aku tetap aku, dgn memakia tudung takkan merubah aku menjadik seorang yg lemah lembut..sebab aku bangga dgn diri aku, n i am what i am..mtk maaf kalau ada yg terasa hati atau tergguris perasaan dgn kekasaranku ini..bukan berniat nk menyakiti tp kita ni manusia biasa kan..so memang tak pnh perfect..m trying my best to be better..insyAllah.. :)

5 ulasan:

  1. Just be yourself. Pakai tudung takyah jadi lembut la.. Macam aku ni.. rockkkk je.hehehhe

    BalasPadam
  2. hehehee..agree...takkan nak jadik org lain pulak kan... :)

    BalasPadam
  3. ala zet..biaq pi orng nk kate..xsemestinye bertudung nk kene jd lemah lmbut kan..nnti jd hipokrit plak...apep pun...like ur new image.. :)

    BalasPadam
  4. xdpt nak bygkan zeti jd lemah lembut....hihihi... anyway, caiyok2 k....pki shawl pun ok apa...cantekkk!!!

    BalasPadam
  5. aida, tenkiu2x..hehehehe.. :)

    kak-hahaha..siut ko kak.....skrang ni aku tgh mencarik tdg yg sesuai dgn aku..heheee..byk betul pesen tdg..sampai penin aku dibueknyaa

    BalasPadam